Cirque Magique overtreft zichzelf
Voor de vierde editie van Cirque Magique mikte de organisatie iets hoger dan andere jaren. Zo werd het festivalterrein uitgebreid om meer volk te kunnen verwelkomen en werd er ook stevig geïnvesteerd in de line-up. Het doel? Zo'n 16.000 bezoekers aantrekken. Dat aantal werd net niet gehaald, maar toch kan de organisatie tevreden terugkijken op een recordeditie.
Hitteplan
Om te voorkomen dat de festivalgangers zouden bezwijken onder de verzengende hitte, werden er een aantal maatregelen getroffen. Zo verdeelde de organisatie zo'n 4.000 flesjes gratis zonnecrème, gingen er duizenden herbruikbare flessen met water over de toonbank en werd er voor de podia water verneveld. Aan de ingang werd ook gratis water uitgedeeld voor de wachtenden om dehydratatie te voorkomen. En voor wie dat nog niet genoeg was, werden er ook nog zwembaden opgezet op zowel het festivalterrein als de camping.
Milieuactivisme
Er werd overigens niet enkel aan de zon, maar ook aan het milieu gedacht op Cirque Magique. Zo werden er herbruikbare flessen verkocht, die je op het terrein gratis kon laten bijvullen met plat en bruisend water. Daarnaast verhuurde het festival herbruikbare tenten om de rotzooi en de afvalberg nadien te beperken.
Bonte mix
En het festivalpubliek? Dat was net zoals de line-up een mix tussen muziek- en circusliefhebbers van alle leeftijden. Er was immers niet enkel aan de ouders, maar ook aan de kinderen gedacht. Zij konden zich vergapen aan de adembenemende acts op kindermaat of uitleven tijdens één van de vele workshops. Een succes, zo bleek uit de vele lachende kindergezichtjes.