Ook Amazon voert reclame in bij abonnement op streamingdienst
In navolging van Netflix en Disney+ gaat ook Amazon zijn streamingdienst Prime Video vanaf volgend jaar van advertenties voorzien. Tegelijkertijd worden er ook duurdere abonnementen ingevoerd, waarbij gebruikers geen reclame te zien zullen krijgen. Voor abonnees in België verandert er niets.
Het abonnement met reclame zal in eerste instantie uitgerold worden in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Canada. Later in 2024 volgen nog Frankrijk, Italië, Spanje, Mexico en Australië.
Een abonnement zonder advertenties zal in de Verenigde Staten 2,99 dollar per maand meer kosten. Hoeveel er voor gebruikers uit andere landen bij komt, wordt later meegedeeld. Voor abonnementen zonder reclame verandert er niets aan de kostprijs.
Amazon zegt te beginnen met advertenties om te kunnen blijven investeren in tv-series en films op het platform en stelt dat het minder advertenties zullen zijn dan op tv en op andere streamingdiensten.
Eerder voerden concurrenten Netflix en Disney+ ook al reclame in. Zij deden dat via een goedkoper abonnement.
Alles wat je echt wilt weten vind je op Metrotime.be