Pintje kopen op een festival? Dan plant betaalapp bonsai een boom

De Belgische topfestivals slaan de handen in elkaar met betaalapp bonsai. De bedoeling is om festivalgangers in aanloop naar en tijdens de festivals te laten betalen via de Belgische betaalapp. Op die manier willen de festivals samen meer dan 250.000 bomen planten.

door
Belga
Leestijd 1 min.

Per tien transacties via betaalapp bonsai wordt een boom geplant. De grote Belgische festivals Graspop Metal Meeting, Pukkelpop, Rock Werchter en Tomorrowland engageren zich, samen met CORE Festival, Werchter Boutique en TW Classic, tot het planten van meer dan 250.000 bomen, goed voor een oppervlakte van 50 voetbalvelden. Dat zou gepaard gaan met een CO2-reductie van 75.000 ton, klinkt het in een gezamenlijk persbericht.

De festivalbossen zullen worden aangelegd in Madagaskar. Het gaat om mangrovebomen, die meer CO2 absorberen dan een standaard Belgisch bos.

Milieu-impact festivals

«Een festival organiseren heeft een impact op het milieu», stelt Lynn Goethals, manager brand partnerships bij Live Nation, de organisator van onder meer Rock Werchter. «Al vele jaren zetten wij ons in om de festivals in Werchter op een meer duurzame manier te organiseren. Dankzij dit nieuwe partnership met bonsai nemen we bijkomende actie samen met onze festivalgangers.»