SPICY VALENTIJN. Een op vijf Belgen koopt elke maand een (of meer) seksspeeltjes
Op Valentijn, de meest liefdevolle dag van het jaar, mag je jezelf verwennen: met een romantisch etentje met je wederhelft of een selfcare-avondje met jezelf. Voor V-day dook online bankierdienst Klarna in de koopgewoonten van Belgen en merkte het op dat verrassend veel shoppers zichzelf graag (en regelmatig!) verwennen met een pikant seksspeeltje.
En wat ontdekten we? Ongeveer een op de vijf (17%) Belgen koopt maandelijks erotische speeltjes. Als we inzoomen op wereldniveau, staat de VS op de eerste plaats: een op drie (29%) mensen schaffen zich maandelijks erotische speeltjes aan, ruim boven het globaal gemiddelde (19%). België deelt de zesde plaats met Duitsland en Zweden.
Jonge Brusselaars
Net als elders in de wereld spant Gen Z (geboren tussen 1997 en 2012) in België de kroon: maar liefst 36% koopt maandelijks erotische speeltjes, op de voet gevolgd door Millennials (geboren tussen 1981 – 1996) met 31%. Gen X (10%) en Baby Boomers (2%) wisselen iets minder frequent van pikante gadgets. Ietwat verrassend? Wereldwijd kopen singles én koppels met kinderen het vaakst erotica (België: 40% singles en 38% koppels met kinderen). De meest 'avontuurlijke' Belgen wonen in onze hoofdstad. Bijna de helft (42%) van de Brusselaars waagt zich online of offline aan de aankoop van een nieuw erotisch speeltje.