TIPS & TRENDS. Een luxueuze Moederdag, Belgische biochocolade en een reisapp voor singles
Metro brengt jou het lifestylenieuws heet van de naald.
Relaxte Moederdag
Een week voor Moederdag is het hoog tijd om na te denken over de belangrijkste vrouw in ons leven. Kies dit jaar voor quality time en ga voor een moment van ontspanning voor twee. Wij hebben gekozen voor een verwenmoment in Thermen Boetfort. De formule 'Revitalize' is speciaal bedacht voor Moederdag. We zijn onze dag begonnen met een scrubritueel in een privéstoombad. Dankzij de zachte mix van lavendelgel en maanzaad werden we helemaal zen. Daarna hebben we uitgebreid de tijd genomen om te eten in de prachtige tuin van het kasteel van Boetfort. De 'Revitalize'-formule verraste ons ook met een gezichtsbehandeling, gevolgd door een zalige gezichtsmassage. Daarna hebben we alle sauna’s, zwembaden en hamams uitgetest. Een tip: houd een hele dag vrij om elke hoek van het kasteel en domein te verkennen en te genieten van elkaars gezelschap.
Formule ‘Revitalize’ – 150 euro voor 2 personen
Thermae Boetfort, Sellaerstraat 42, 1820 Steenokkerzeel
Nao : Bio & Belgisch
Een klein goestingske in chocolade? Wij hebben altijd een voorraad in onze schuif. Nao maakt sinds 2016 biologische Belgische chocolade, die geen verpakking heeft. Vorig jaar stortte Nao zich op de korte keten, door de bonen te halen op het eiland São Tomé. ‘Het São Tomé-effect’ is dus een biologische, Belgische en 100% traceerbare chocolade. De melk komt bovendien uit België! Een heerlijk product met een mooi verhaal, net zoals we het graag hebben.
‘Het Sao Tomé-effect’
Nao
See, Meet & Sun
Ben je de 'traditionele' datingapps beu? Op zoek naar een minder virtueel alternatief? Wij hebben de oplossing! Een jonge vrouw uit Brussel, Marie Van Melderen, heeft een nieuwe app gelanceerd voor jonge, actieve singles uit Brussel. ‘See Meet & Sun’ gooit alle soorten algoritmes overboord. Het idee is hier om evenementen en reizen te organiseren voor jongeren van 25 tot 35 jaar die dezelfde interesses hebben. De ontmoeting vindt plaats in drie stappen. ‘See’: elke gebruiker sluit aan bij de groep(en) die overeenkomen met diens profiel: ‘gaat nooit buiten zonder hond’, ‘Discover addict’, ‘Do it Yourself’, sportief ... Bij ‘Meet’ worden banden gesmeed. En bij de derde stap ‘Sun’ vertrekt de nieuwe vriendengroep van 12 tot 16 personen op reis! Dit nieuwe concept belooft een verademing te worden voor jonge singles.
facebook.com/seemeetsun