Weet je niet wat gedaan in Brussel? Optie B toont je de weg

Voor wie Brussel niet goed kent, kan onze hoofdstad een beetje overweldigend zijn. Heel wat plekjes zijn goed verborgen en vergen kennis van zaken om ze te ontdekken. Om die minder bekende plekjes in de kijker te zetten en om de Brusselse handelszaken op een dynamische manier weer aantrekkelijk te maken, lanceert Stad Brussel nu Optie B.

door
Redactie Online
Leestijd 2 min.

Het communicatieplan laat je Brussel ontdekken aan de hand van verschillende thematische parcours, inde buurt van niet te missen adresjes en nog onbekende plekken. «Deze stad kent een ongeziene en aangename levenskwaliteit op mensenmaat, het loopt over van talent, ondernemers en uitzonderlijke zaken op alle domeinen», aldus Fabian Maingain, Brusselse Schepen van Economische Zaken en Werkgelegenheid. «Voor die laatsten zet Stad Brussel een originele campagne op poten. We willen het grote aanbod in onze hoofdstad en haar dynamische karakter in de spotlight zetten.»

Zelfspot

De campagne wordt opgezet rond de Brusselse identiteit en haar kenmerkende zelfspot. Het communicatiebureau Ad-Opt gebruikt deze humoristische invalshoek om de beperkingen van de huidig situatie te verwoorden. Het stelt zich als volgt voor: «Lijken jouw mooiste dromen onbereikbaar? Er is altijd een alternatief. Daarenboven is de tweede keuze vaak verrassender dan de eerste. Optie B, met de grote B van Brussel, zal dat bewijzen, want Brussel heeft meer dan één alternatief achter de hand.»

Dat is de kern van het project Optie B, dat elke maand één thema naar voren schuift. Alles tezamen een jaar waarin je de hoofdstad en haar schatten kan ontdekken. De thema’s zijn onderverdeeld in een tiental interessante, onverwachte en gevarieerde onderwerpen met voor ieder wat wils: Brusselaar of toerist, jong of oud. Elk thema zal vertaald worden in een verzameling van zo’n zestig locaties. Elke maand zijn er nieuwe plekken die het thema van de maand in de verf zetten...

Geheime Tuinen

In oktober luidt het thema van Optie B als volgt: Geheime Tuinen, de natuur in een stedelijk jasje. Brussel is groener dan men denkt, met zo’n 1.000 groene ruimtes op haar grondgebied. Rond dit groene thema lanceert Optie B het project. Van groene terrasjes en een hooggelegen kiosk, langs een mooie open plek omgeven door eeuwenoude bomen en met bloemen versierde standbeelden, tot een winkeltje à la de grot van Ali Baba met geneeskrachtige kruiden... En nog meer verrassingen. Voor meer info kan je terecht op de website.