15-jarige jongen ontwerpt app die populairder is dan Twitter en Vine
Een 15-jarige jongen uit Australië heeft een app ontworpen die vaker gedownload wordt dan Vine en Twitter. Het gaat om een spel dat hij Impossible Rush heeft genoemd. Het doel van het spel is om in een gekleurde kubus de gekleurde balletjes op te vangen in het juiste vak van de kubus.
Ben Pasternak uit Sydney kwam op het idee tijdens een les natuurkunde. Al snel stelde hij zijn idee voor aan Austin Valleskey, een 15-jarige jongen uit Chicago. De twee hadden elkaar leren kennen via de Facebook-groep High School Hackers.
Een paar uur later was de codering van het spel voltooid en verkochten de twee de app aan Carlos Fajardo, een social media marketeer uit New York voor amper 200 dollar. Fajardo's reclamebureau zorgde ervoor dat het spel enkele uren later de zevende meest gedownloade app in Zweden werd, zestiende in de VS en achttiende in Australië volgens de Sydney Morning Herald.
De app werd meer dan 300.000 keer gedownload in de eerste zes weken na de release. Dat is meer dan Google, Gmail en zelfs Tinder. Pasternak is al bezig aan een andere app die One zal heten. De app zal meldingen van verschillende social media platformen samenbrengen op één locatie.