Amerikaans magazine ligt niet langer aan de kassa van deze supermarkt
Er waait een nieuwe en vooral vrouwvriendelijke wind door de gangen van supermarktketen Walmart. Sinds enkele maanden werkt de zaakvoerders aan een nieuw bedrijfsbeleid samen met het National Centre on Sexual Exploitation (NCSE). De actiegroep probeert al jarenlang de seksuele uitbuiting van vrouwen aan tegen te gaan, met succes nu. Wie gaat winkelen zal in de gewone rekken het damesblad nog vinden, alleen aan de kassa niet meer.
Gemengde reacties
In een statement op de website verklaart de actiegroep hun beslissing. "Families zullen in meer dan 5000 winkels niet langer automatisch blootgesteld worden aan de geseksualiseerde en vernederende covertitels van het tijdschrift." Op sociale media kan de beslissing voorlopig op maar weinig enthousiasme rekenen.
The argument that hiding Cosmo from Walmart shoppers will foster a culture that will respect women and ensure their dignity is understood is absolutely infuriating. Sexuality ? exploitation https://t.co/3kUG9czzUL
Ashley Spencer (@AshleyySpencer) March 27, 2018
Walmart using #MeToo as an excuse to stop selling Cosmopolitan in checkout lines is pretty ridiculous. Censoring frank information about sex feeds into rape culture by denying girls knowledge about their sexuality and choices they can make for themselves.https://t.co/gyPllZ7QFV pic.twitter.com/YiwQQF0Vd7
Alex Berg (@itsalexberg) March 28, 2018