Beyoncé waagt zich aan een eigen sportcollectie
Anderhalf jaar geleden al kondigde het popidool aan dat ze de handen in elkaar zou slaan met de Britse kledingketen Topshop voor de lancering van een nagelnieuw label. Het sportieve streetwearlabel zal gelanceerd worden via Topshop, Nordstrom, Net-a-porter en Zalando.
In de eerste collectie ligt de focus op basisstukken zoals leggings, tanktops en sweaters die zowel binnen als buiten de sportzaal gedragen kunnen worden. De gehele lancering bestaat uit 200 items, inclusief accessoires zoals zweetbandjes en petten. De prijzen liggen tussen de 25 en de 175 euro.
De naam van het label, die verwijst naar de favoriete sportplek van de zangeres en haar dochter, komt prominent in beeld op de kledingstukken. Parkwood is het bedrijf dat speciaal voor de kledinglijn werd opgericht. De helft van de aandelen staan naam van Beyoncé.
Het is niet de eerste keer dat Beyoncé zich aan een eigen kledinglijn waagt. In 2004 lanceerde ze samen met haar moeder al een eigen modelabel House of Deréon, maar dat werd enkele jaren geleden op non-actief gezet.