Coca-Cola breekt 130-jarige traditie met alcoholische drank

Voor het eerst sinds zijn oprichting zal Coca-Cola een alcoholische drank lanceren. Dit drankje is voor de Japanse markt bestemd en zal een soort alcopop zijn. Het nieuwe product zit nog in een testfase.
door
pieter.van.der.elst
Leestijd 1 min.

Het is de directeur van Coca-Cola Japan, Jorge Garduño, die meer uitleg geeft bij de plannen: "Dit nieuwe drankje zal alcohol bevatten en wordt traditioneel gemaakt met gedistilleerde alcohol, bruiswater en een smaak naar keuze."

Uniek

Met deze nieuwe alcopop eist het bedrijf zijn deel op van de groeiende markt van de 'Chu-Hi' in Japan. Deze 'Chu-Hi' is een licht alcoholische drank die qua alcoholpercentage vergelijkbaar is met pils, maar met zijn smaak dichter bij limonade aanleunt.

"We hebben nog nooit geëxperimenteerd met laag-alcoholische drankjes, maar het toont dat we blijven innoveren tot buiten onze vertrouwde sector", zegt Garduño. Hij voegt ook nog toe dat het om een plaatselijk project gaat, gezien de 'specifieke en unieke' markt in Japan.