De werkdag van een teamcoördinator bij een stadsloket
8u30
Ik wens iedereen een goedemorgen en lees mijn mails. Iemand meldt zich ziek. Ik pas de planning aan. Zo kan de burger zoals altijd op een vlotte dienstverlening rekenen.
9u30
We starten met een nieuw onthaal. Medewerkers lopen rond in de wachtzaal en helpen burgers zonder afspraak verder. Alles loopt vlot, de reacties zijn positief.
10u00
Met de dienstfiets vertrek ik naar de opleiding coachend leidinggeven'. Ruimte voor opleidingen is belangrijk. Ze helpen me mijn werk als teamverantwoordelijke goed te doen.
13u30
Een burger heeft enkele moeilijke vragen over haar rijbewijs. Ik bekijk samen met mijn medewerker hoe we de klant zo goed mogelijk kunnen helpen.
14u00
Op het wekelijkse overleg overlopen we met alle teamcoördinatoren de lopende zaken en projecten. Zo blijven we goed op de hoogte van wat er in elk team gebeurt.
16u00
De oude archiefboeken van het stadsloket verhuizen. Ik onderzoek locaties en mogelijkheden. We gaan zoveel mogelijk digitaliseren en moderniseren.
Dit artikel wordt u aangeboden door Metro-partner Stad Antwerpen.