Google pakt privacy van koeien bij de hoorns
David Shariatmadari stuitte eerder deze week op het opmerkelijke beeld van de koe in Cambridge. De opiniërende redacteur van The Guardian deelde zijn vondst op Twitter, waar de foto al snel furore maakte. De tweet is intussen al meer dan 10.000 keer gedeeld.
Great to see Google takes cow privacy seriously pic.twitter.com/ACTBpDwno6
David Shariatmadari (@D_Shariatmadari) 13 september 2016
Heel wat Twittergebruikers sprongen naar goede gewoonte op de foto om woordgrapjes te maken. De officiële reactie van een woordvoerder van Google aan BBC News zit dan ook stampvol Engelse woordspelingen. Vrij vertaald luidde de reactie ongeveer als volgt: "We dachten dat je ons in het ootje nam wanneer we het geloei hoorden, maar het bleek een waarheid als een koe. Het is duidelijk dat ons programma de koe iets te stevig bij de hoorns heeft gevat, maar we kunnen het rund geen ongelijk geven dat het zijn momentje in de schijnwerpers helemaal uitmelkt", aldus de woordvoerder van Google.
@D_Shariatmadari @jazmasta Cows should dress more modestly so they don't have to have their faces blurred in shame. pic.twitter.com/dBkfvpVprR
Rev. Howard Furst (@revhowardfurst) 13 september 2016