Hilarische reacties op voorstel McDonalds om eigen burgers te bedenken

Het is 2016 en iedereen zou ondertussen moeten weten dan het internet niet te vertrouwen is. Toch lanceerde de Nieuw-Zeelandse McDonalds de oproep om zelf nieuwe burgers te creëren en de reacties waren heerlijk.
door
Xavier
Leestijd 1 min.

Als Boaty McBoatface, het meest gekozen voorstel voor de naam van een legerschip van de Britse nationale marine, ons iets geleerd heeft, dan is dat het internet op de loer ligt om wedstrijden naar zijn eigen hand te zetten. Als je dan een groot bedrijf bent, zoals McDonalds, moet je best twee keer nadenken voor je aan de bedorven zielen van het internet vraagt om hun creativiteit los te laten op mogelijke nieuwe hamburgers.

Macca's, de Nieuw-Zeelandse afdeling van McDonalds, heeft dat op een harde manier moeten ondervinden. Zij hadden op hun website een tool ontwikkelt waarbij bezoekers een nieuw product konden samenstellen. Bovendien konden ze het ook een eigen naam geven. Het bedrijf dacht slim te zijn door een bepaalde woorden te filteren, maar daarbij hadden ze de taalkundige vindingrijkheid van het internet onderschat.

Een bloemlezing van de inzendingen: Pusee Sammich, Pound My Behind Daddy, Rektal Prolapse, The Carbonator en Rons Creamy Surprise. Macca besloot al na twee dagen om de tool af te sluiten, maar ondertussen was het kwaad geschied en gingen de voorstellen al de wereld rond.

Foto's mcdonalds.co.nz