H&M lanceert nieuwe winkelketen in Brussel

De Zweedse modeketen H&M brengt dit najaar een nieuwe winkelformule op de markt, onder de naam ARKET. Naast interieurartikelen zullen er ook "basics" voor mannen, vrouwen en kinderen verkrijgbaar zijn. 
door
Kevin
Leestijd 1 min.

Hennes & Mauritz zet zijn opmars voort. Het concern beheert inmiddels al zeven merken, waaronder Other Stories en H&M Home, en is actief in 65 landen. Maar daar houdt het nog niet op. Dit jaar lanceert de Zweedse keten een nieuwe formule.

ARKET gaat "basics" voor mannen, vrouwen en kinderen aanbieden, bovenop interieurartikelen. Die kledij zal niet dezelfde collectie zijn als die van de H&M-winkels. Met ARKET zal het concern ook andere merken verkopen. Bovendien zouden de artikels meer kwalitatief zijn en tijdloos zijn. Daartegen staat natuurlijk wel dat ze iets duurder zijn dan wat je normaal bij de keten vindt.

De eerst ARKET opent dit najaar zijn deuren in Londen. Vanaf dan is het mogelijk om online te bestellen in achttien Europese landen. Nadien volgen er winkels in Brussel, Kopenhagen en München.