Imagine Dragons schrijft geschiedenis met eerste live advertentie tijdens de Grammy's
Op de Grammy's zijn er veel opvallende dingen gebeurd, maar er werd ook geschiedenis geschreven. Imagine Dragons zorgde voor een memorabele commercial. Het ging om de allereerste live advertentie die in real-time werd uitgezonden.
In plaats van een van de acht advertenties van 30 seconden, kocht Target de hele commercial break. Het bedrijf koos ervoor om muziekliefhebbers meer muziek te geven en liet Imagine Dragons gedurende 4 minuten optreden. Het optreden werd in beeld gebracht door 22 camera's en een helikopter. Het was de eerste advertentie die live gespeeld werd. "We proberen de grenzen van wat je met technologie kunt doen te verleggen," zei Dan Reynolds, de zanger van Imagine Dragons, aan Mashable.
Jonas Akerlund, de beroemde muziekregisseur, regisseerde het optreden in de stad dat een paar miljoen dollar kostte. "De omvang van het project en de technische aspecten zorgden er al voor dat ik het eng vond. En dan was er nog dat live-component...," zei Akerlund. "Het is als een groot ruimteschip dat in het midden van Las Vegas was geland. In het eerste deel van het nummer weet je niet waar ze zijn en dan aan het einde is er de grote onthulling," zei hij. "Katy Perry kan vuurwerk brengen, wij brengen rock 'n'roll. Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Voor mij was het een enorm project."
De beelden van de stunt zullen gebruikt worden om het nieuwe album van Imagine Dragons te promoten. De band brengt op 17 februari zijn tweede album uit. Fans op Twitter waren alvast lyrisch over de historische stunt.
Brooke Wallace (@brookeashley311) 9 februari 2015
That @Target ad w/ @Imaginedragons is homerun of content marketing. Live? Cajones. Ads that try to add to the content, instead of leaching.
Bill Werde (@bwerde) 9 februari 2015