Inpakpapier blaast 99 kaarsjes uit
Volgens The Week kwamen J.C. en Rollie Hall op het idee tijdens de kerstperiode van 1917. De zaken liepen bijzonder goed dat jaar. Groen, rood en wit zijdepapier vloog aan een rotvaart over de toonbank en plots hadden de broers niets meer in reserve. Zijdepapier was toen het verkozen materiaal om rond geschenken te wikkelen.
Rollie bleef echter niet bij de pakken zitten. Hij ging op zoek naar een alternatief en vond decoratief Frans papier, dat gebruikt werd om enveloppen te verstevigen. Voor 10 cent per vel kregen klanten toch nog een manier om hun cadeau te verhullen. Het duurde opnieuw niet lang totdat het papier uitverkocht was. Het volgende jaar prezen de broers het papier opnieuw aan en weer vloog het als zoete broodjes over de toonbank.
In 1919 besloten J.C. en Rollie om hun eigen inpakpapier te produceren. Een lucratieve zet, zo blijkt. Hun bedrijf, Hallmark, bestaat vandaag de dag nog steeds en draait een omzet van enkele miljarden dollars met de verkoop van onder andere inpakpapier.