Klachten over reclame Bicky Burger zijn gegrond
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) heeft de klachten tegen een reclamecampagne van Bicky Burger op Facebook gegrond verklaard, maakt ze vanavond bekend. Het campagnebeeld toonde een man die een vrouw een vuistslag geeft omdat zijn Bicky Burger niet in het juiste doosje zit. De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) ontving sinds het verschijnen van de reclameboodschap begin oktober bijna 700 klachten. "Het ging om een campagne die - terecht - grote verontwaardiging heeft gewekt bij het publiek, bij beleidsmakers en binnen de reclamesector zelf", stelt Sandrine Sepul, Directrice van de Raad voor de Reclame.
Volgens de JEP herinnert de beslissing eraan dat reclamepraktijken ethische en wettelijke grenzen hebben, ook al werd de reclamecampagne vrij snel weer ingetrokken door de adverteerder. Aangezien Bicky Burger tot het Nederlandse bedrijf GoodLife Foods B.V. behoort, heeft de JEP het dossier overgemaakt aan haar Nederlandse collega's van de Stichting Reclame Code.
bron: Belga