Koffiebedrijf aangeklaagd omdat acteur te hard op George Clooney lijkt

Een bedrijf in Israël heeft een klacht aan zijn been van Nestlé. Dat meldt Times of Israel. De acteur die ze in hun spotje gebruiken zou te hard op George Clooney lijken. Zo zou het bedrijf plagiaat plegen op de reclamefilmpjes van Nespresso.
door
Kevin
Leestijd 1 min.

Espresso Club parodieert duidelijk de reclamefilmpjes van Nespresso in zijn eigen commercial. De grijze acteur, strak in het pak, buiten een chique winkel, heeft wel iets weg van de bekende acteur in de reclamefilmpjes voor de koffiemachines van Nestlé.

Nestlé eiste dat het reclamefilmpje niet meer uitgezonden mag worden en wou 200.000 shekels (46.000 euro) vergoeding van Espresso Club. De multinational verloor de zaak echter en gaat nu in beroep.

Een woordvoerder van Nespresso liet weten dat het reclamefilmpje oneerlijke concurrentie is omdat Espresso Club gebruik maakt van de reputatie van Nespresso en zo klanten misleidt.

Oren Tal, de CEO van Espresso Club, ziet er echter geen graten in. Voor hem is het duidelijk een komische pariodie. "Voor Nestlé is deze rechtszaak een paradepaardje dus ze zullen tot het gaatje gaan om te winnen. Ik denk dat de discussie over het gebruik van lookalikes helemaal tot het hoger gerechtshof zal gaan. Hun argumenten houden echter geen steek, dus ik denk dat we zullen winnen", aldus de zelfverzekerde CEO.

Hieronder kan je zelf oordelen of de acteur daadwerkelijk te hard op George Cloony lijkt.