MetroboX helpt Special Olympics aan vrijwilligers
Foto Metro / L. De Meyer
De MetroboX is het nieuwste paradepaardje in het brede media-aanbod van Metro. Het concept is volledig personaliseerbaar en kan zo worden ingezet bij originele acties en activaties. Special Olympics en Bongo mochten op de Dag van de Vrijwilliger de spits afbijten.
Verstandelijke beperking
In samenwerking met Done by Friday, het bureau dat de campagne bedacht, werd een gratis Volunteerbox for Special Olympics' uitgedeeld aan de voorbijgangers. Deze keer dus geen cadeaubox, maar een infobox. Heel wat passanten waren meteen enthousiast, waaronder ook een professionele fotograaf die zich belangeloos wil inzetten. «Als ik deze beweging diensten kan bewijzen, doe ik dat met veel plezier.»
Foto R.V.
Het doel van de symbolische actie is om helpende handen aan te trekken voor de evenementen van Special Olympics, een internationale beweging die zich inzet voor mensen met een verstandelijke beperking. Tegen 2020 wil de organisatie 20.000 atleten verzamelen, waarvoor 4.000 nieuwe vrijwilligers nodig zijn. Rode Duivel Leander Dendoncker en wielrenster Jolien D'hoore zijn slechts twee van de vele bekende sporters die zich hiervoor inzetten.
Taboe doorbreken
Sport kan het zelfvertrouwen, de gezondheid en de mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren voor personen met een verstandelijke beperking. Special Olympics wil bovendien het taboe doorbreken dat rond deze personen helaas nog altijd bestaat. Het Metro-team is blij dat we met de MetroboX hieraan ons steentje hebben kunnen bijdragen.