Nederlandse burgerketen brengt wietsaus op de markt

De Nederlandse hamburgerketen Ter Marsch lanceert biologische wietsaus. Het idee is eigenlijk een uit de hand gelopen 1-aprilgrap om hun sauzenlijn te promoten, maar door het massale enthousiasme van hun klanten komt de saus er nu ook echt.
door
Mare
Leestijd 1 min.

De nieuwe dressing zal te verkrijgen zijn vanaf half april, maar het enthousiasme voor deze bijzondere saus is enorm groot. “De grap is inderdaad een beetje uit de hand gelopen”, lacht Pim de Lange, mede-eigenaar van een van de Ter Marsch-zaken en het brein achter de grap.

Overweldigend enthousiasme

“We bedachten een heel gekke smaak om de andere sauzenlijn via een 1-aprilgrap te promoten. Alleen hebben we gruwelijk onderschat hoe groot de animo voor die wietsaus zou zijn. De telefoon stond roodgloeiend en we bleven er maar Facebook-berichten en e-mails over krijgen. Toen hebben we besloten het ook maar gewoon te doen.”

Dat bleek echter gemakkelijke gezegd dan gedaan. “We moesten er ons flink in verdiepen, want het is niet evident om zomaar een wietsaus te maken. Daarnaast smaakt hennep nogal bitter en moet het natuurlijk wel lekker zijn.”

De saus werd Wiedewietsaus gedoopt en wordt gemaakt op basis van limoenmayonaise met hennepzaad, hennepzaadolie en rauwe cannabisbladeren. “Het is een hele frisse saus geworden. En je wordt er dus niet stoned van”, verzekert De Lange. “Wat een 1-aprilgrap al niet teweeg kan brengen.”