Nieuwe busdienst biedt de pendelaar een moderne pendelervaring
Na een jaar voorbereiding zal Leap eindelijk gelanceerd worden in San Francisco. De startup richt zich op regelmatige pendelaars die elke dag een voorspelbare route nemen en liever niet overstappen naar on-demand diensten zoals UberPool en Lyft Line. Tickets voor Leap kosten 6 dollar per stuk of 5 dollar in verpakkingen van 20. De bussen rijden elke dag tijdens de spitsuren rond.
Leap onderscheidt zich van andere pendeldiensten door de geheel nieuwe ervaring die het haar pendelaar schenkt. De startup kocht oude NABI bussen die ze renoveerden met zetels, WiFi, USB-poorten en barkrukken waaraan iedereen kan werken met zijn laptop. De bussen rijden bovendien op aardgas.
"Leap is een soort van mix tussen een koffieshop, een werkruimte en iets dat voelt als een gezellige woonkamer," zei Kyle Kirchhoff, mede-oprichter van Leap.
Als je de bus opstapt, scan je een snelle QR-code op je iPhone of Android-apparaat. Wie zijn Bluetooth aanzet, zal zich automatisch aanmelden. Als je niet beschikt over een smartphone kun je een papieren toegangsticket afdrukken.
Leap werkt met apps die informatie en live updates geven waar de bussen zich op hun route bevinden en hoeveel zitplaatsen er nog vrij zijn.