Nieuwe campagne van Adidas veroorzaakt ophef
Voor zijn laatste campagne heeft Adidas de handen in elkaar geslagen met enkele "iconen van morgen". Eentje daarvan is de Zweedse Arvida Byström. Om de iconische Superstar-sneakers te promoten, vertelt ze in een video wat vrouwelijkheid voor haar betekent. "Eigenlijk is het een cultureel concept. Iedereen kan vrouwelijk zijn of vrouwelijke dingen doen, en daar is onze maatschappij bang voor", legt ze uit.
"Dit is walgelijk"
Achteraf vergaarde het filmpje heel wat aandacht. Niet per se om haar wijze woorden, maar wel omdat ze haar benen niet epileert. Blijkbaar zijn veel mensen daar niet mee gediend. "Hey bitch, ga je scheren", zo klinkt een giftige reactie onder de YouTubevideo. "Dit is walgelijk" of "Nu koop ik zeker geen Adidas meer", zijn nog enkele andere voorbeelden van de bijzonder grove reacties.
Met een post op Instagram laat het 26-jarige model weten dat ze verschoten is door alle ophef, maar tegelijk bedankt ze iedereen die haar steunt.