NMBS zit nu ook op Facebook
De NMBS breidt haar aanwezigheid op sociale media uit. Ruim anderhalf jaar nadat de spoorwegmaatschappij een Twitter-account lanceerde, worden de vragen van treinreizigers voortaan ook via Facebook beantworod. Bovendien zullen de sociale media zeven dagen op zeven bemand zijn.
"Via Facebook kunnen vragen worden gesteld die een uitgebreider antwoord vereisen dan wat via Twitter mogelijk is", verklaart de NMBS. De beide accounts worden door hetzelfde team bemand. Zij zullen voortaan ook in het weekend - telkens van 8 tot 22 uur - paraat staan. Tot nu toe was het sociale mediateam enkel op weekdagen actief.
De nieuwe Facebook-pagina's zijn te bereiken via www.facebook.com/nmbs en www.facebook.com/sncb. De Twitter-accounts @nmbs en @sncb werden al op 24 oktober 2013 gelanceerd. Sindsdien tellen ze samengeteld 33.000 volgers, verschenen er 335.000 tweets en verspreidde het Twitter-team 87.400 antwoorden op vragen van klanten.