Quick gebruikt gezichtsherkenning om nieuwe burger te maken
Quick heeft een nieuwe hamburger op de markt gebracht met de hulp van gezichtsherkenningstechnologie. De fastfoodketen analyseerde met een webcam de emoties van meer dan 500 proefkonijnen om dé Belgische burger te maken.
De 'Préféré' is de naam van de nieuwe creatie en bestaat uit een burger met een Filet d'Ardenne van Marcassou, mozzarella en tartaar van tomaat. Om tot dit recept te komen heeft het bedrijf de gelaatsuitdrukkingen van meer dan 500 proefpersonen geanalyseerd.
Wanneer een ingrediënt werd toegevoegd dat niet tot de smaak van de proefpersoon viel, werd deze uit het de burger gehaald. Bij een positieve reactie werd het ingrediënt behouden. "Onze grote troef op de hamburgermarkt, is onze goede kennis van de smaken en voorkeuren van de Belgische bevolking", zegt CEO Kevin Derycke.
Belgisch Menu
Het is nu ook mogelijk om je hele menu 'Belgisch' te maken. Frietjes worden namelijk gemaakt van aardappels exclusief geteeld in België en ijsjes worden voorzien van chocoladesaus van Callebaut. De 'Préféré' zal van 27 maart tot 11 juni beschikbaar zijn in alle Belgische Quick-restaurants.