Quorn-klanten woedend wegens kleine lettertjes op verpakking

Boze klanten wijzen Quorn terecht na het lezen van de kleine lettertjes op de verpakking van vleesvrije worstenbroodjes. Reden: ze krijgen minder snacks dan gehoopt.
door
annelore.dewitte
Leestijd 2 min.

Het in Noord-Yorkshire gevestigde bedrijf adverteert de vegetarische broodjes als een pakket van twaalf. Niet onbelangrijk is het sterretje dat ook op de verpakking staat. De kleine lettertjes onderaan stellen dat er twaalf "mini-rollen" zijn terwijl drie rollen in werkelijkheid in vier gesneden werden. Dat is bij vele consumenten in het verkeerde keelgat geschoten.

Twitter

De opschudding werd veroorzaakt door een klant die een foto van de verpakking op Twitter had gezet: "Heb je al ooit zoiets onbeschaamd gezien", luidt het onderschrift.

have u ever seen anything so brazen pic.twitter.com/WYqW3UsEK3

— Dan Douglas (@dandouglas) 2 december 2017

Zijn tweet werd bijna 25.000 keer gedeeld en was voer voor vele hilarische antwoorden. Een Twitter-gebruiker schreef: "Het zou een 24-pack kunnen zijn als je er echt moeite voor hebt gedaan."

Bet it could be a 24 pack of you actually put effort into this.

— Emperor Bob (@wdwvacationdad) 3 december 2017

Iemand anders merkte op: "Dat werkt wel andersom. Hoeveel worstenbroodjes heb je gegeten? Alleen die ene."

That works the other way though.

"How many sausage rolls did you eat?"

"Just the one".

— Rob King (@robert_p_king) 2 december 2017

Nog een andere opmerking ging als volgt: "Fijne Kerstmis, papa, ik heb een sixpack voor je! Maar zoon, er is er maar één? Gebruik het broodmes ... "

"Happy Christmas Dad, I got you a six-pack!"

"But son, there's only one can?"

"Use the breadknife ..."

— Sam Dolan (@etymologic) 2 december 2017

Of ook: "Door deze logica kun je een fles wijn in één keer opdrinken waarbij het als een glas telt."

By this logic you can neck a bottle of wine in one go and it only counts as a glass I think.

— Kev (@KevBLloyd) 3 december 2017

Verwarring

Quorn belooft de verpakking in het nieuwe jaar te veranderen. "Gezien de opmerkingen van consumenten zijn we het erover eens dat de productbeschrijving het potentieel heeft om verwarring te veroorzaken", aldus de woordvoerder van het bedrijf.