Rode Neuzen Dag haalt recordbedrag binnen
Met de Rode Neuzen Dag willen de initiatiefnemers VTM, Q-Music en Belfius de aandacht vestigen op jongeren met psychische problemen. De actie wil het taboe rond het onderwerp doorbreken.
De campagne werd op VTM afgesloten met een slotgala dat gepresenteerd werd door Koen Wauters en Jonas Van Geel. Er vonden ook nog tal van activiteiten plaats in de Rode Neuzen Dag-tent op het Sint-Pietersplein in Gent.
De tweede campagne van de Rode Neuzen Dag werd in september gelanceerd onder de slogan "het scheelt als je deelt". Sindsdien werden in heel Vlaanderen 2.510 acties georganiseerd om geld op te halen voor het initiatief. Het ingezamelde geld zal gebruikt worden om huizen te openen waar jongeren met psychische problemen terechtkunnen. De bedoeling is om in elke provincie een van die huizen te openen.
Vorig jaar werd tijdens de eerste editie van de Rode Neuzen Dag een iets lager bedrag ingezameld: 3.858.814 euro.