Samsung maakt iPhone 6 belachelijk in nieuwe reclamefilmpjes
Samsung heeft Apple opnieuw op de korrel genomen in een nieuwe tv-spot die donderdagnacht werd gelanceerd tijdens de NBA-finale in de Verenigde Staten. Samsung wil met "6 is beter dan 6" bewijzen aan het publiek dat haar Galaxy S6 beter is dan de iPhone 6.
In de eerste video draait het allemaal rond de gebogen schermrand van de Galaxy S6 Edge. Op deze rand kun je informatie zien zoals de datum, wekker of de laatste nieuwe berichten op Twitter. "Op de rand van de iPhone 6 zitten knoppen," vergelijkt Samsung.
De tweede video staat in het teken van draadloos opladen en het nemen van bredere selfies. De Galaxy S6 kan namelijk draadloos opgeladen worden terwijl de iPhone 6 die optie mist. Bovendien vergeleek Samsung twee selfies die genomen werden met de S6 en iPhone 6. Het bedrijf kwam tot de conclusie dat je met het vlaggenschip van Apple je gezin niet volledig op een selfie kan zetten terwijl dat moeiteloos lukt bij de Galaxy S6.
Het is niet de eerste keer dat Samsung Apple belachelijk maakt in haar reclames, maar het was wel twee jaar geleden dat het bedrijf nog een dergelijke aanval op Apple uitvoerde.
In 2011 lanceerde Samsung een reclamefilmpje genaamd The Next Big Thing. Daarin werden de fans van Apple die op de nieuwe iPhone stonden te wachten, belachelijk gemaakt omdat "the next big thing" er al was. De advertenties hadden toen succes en luidden een periode van groei in voor het Zuid-Koreaanse bedrijf. Met deze nieuwe reclamefilmpjes grijpt Samsung terug naar die oude strategie.