Samsung onderzoekt klachten over nieuwe plooibare telefoon
Samsung heeft voor de lancering van de opvouwbare telefoon al toestellen uitgedeeld aan journalisten om het apparaat te testen. Maar meerdere recensenten zijn niet te spreken over de nieuwe smartphone en zeggen dat ze al snel defecten vaststelden: het scherm dat voor de helft niet meer reageert of oneffenheden in de vouw van het scherm.
(Lees hieronder verder.)
After one day of use... pic.twitter.com/VjDlJI45C9
Steve Kovach (@stevekovach) 17 april 2019
Software
De Zuid-Koreaanse technologiegigant heeft er een uitleg voor. Zo zouden sommige journalisten een niet-definitieve versie van het apparaat gekregen hebben. De software daarvan zou nog niet op punt hebben gestaan.
Een ander probleem is dat de journalisten een beschermlaagje van het scherm haalden, omdat ze dachten dat dat de bedoeling was. Het extra laagje blijkt echter noodzakelijk. "Het verwijderen kan schade veroorzaken. We zullen ervoor zorgen dat die informatie duidelijk is voor onze klanten", zegt het bedrijf.
(Lees hieronder verder.)
The screen on my Galaxy Fold review unit is completely broken and unusable just two days in. Hard to know if this is widespread or not. pic.twitter.com/G0OHj3DQHw
Mark Gurman (@markgurman) 17 april 2019
PSA: There's a layer that appears to be a screen protector on the Galaxy Fold's display. It's NOT a screen protector. Do NOT remove it.
I got this far peeling it off before the display spazzed and blacked out. Started over with a replacement. pic.twitter.com/ZhEG2Bqulr
Marques Brownlee (@MKBHD) 17 april 2019
Brandgevaar
Samsung heeft acht jaar gewerkt aan de ontwikkeling van de plooitelefoon, die begin mei in België te koop zal zijn voor circa 2.000 euro. Een problematische lancering zou dramatisch zijn voor de reputatie van het bedrijf. In 2016 moest Samsung immers al eens een toestel wereldwijd uit de handel halen wegens brandgevaar.