Snapchat maakt gebruikers bang met eerste ad voor "Ouija"

door
Roald
Leestijd 1 min.
Snapchat, de bekende app waarmee je foto's kan versturen naar elkaar en die na bekijken verwijderd worden, heeft een eerste advertentie afgespeeld en maakte daarmee al haar gebruikers bang. Het gaat om een trailer voor Ouija, een horrorfilm die binnenkort verschijnt. De video-advertentie verscheen in de sectie "Recente updates" en gebruikers konden dus kiezen of ze hem wilden bekijken. Het is onduidelijk hoe lang de video daar nog zal blijven staan en hoe vaak het bedrijf van plan is om advertenties te draaien. Snapchat zal waarschijnlijk blijven experimenteren met advertenties. "We willen kijken of we een ervaring kunnen leveren die leuk en informatief is in de manier waarop we advertenties gebruiken. We willen gebruikers niet bang maken met gerichte advertenties," schreef het bedrijf in een blogpost. Hoewel het bedrijf eerder gebruikers had gewaarschuwd dat er advertenties zouden verschijnen, bleek de filmtrailer veel gebruikers te verrassen. http://www.youtube.com/watch?v=xBLmBdn2QF8