Spruitjes moeten imago van Brussel verbeteren

Sinds het begin van deze maand doken op straat en op sociale media overal spruitjes op. De acties kaderde in de campagne ‘Sprout to be Brussels', die aan de hand van de amusante woordspeling het imago van het hart van België wil opkrikken.
door
Julie
Leestijd 1 min.

Na de aanslagen in Parijs en Brussel werd het hart van België meermaals afgeschilderd als ‘oorlogszone'. Om die negatieve beeldvorming tegen te gaan, kwam Geert Potargent van communicatiebureau TBWA met het idee ‘Sprout to be Brussels', een woordspeling verwijzend naar de iconische Brussels sprout. «Het beeld dat de media creëren over onze stad klopt niet met het échte imago van Brussel. Mensen zijn trots om hier te wonen en dat moet weer voor iedereen duidelijk worden, ook voor mensen van buitenaf», zegt Potargent.

De Big Apple van Brussel

Met stickers en badges van het trotse spruitje willen de initiatiefnemers zoveel mogelijk mensen stimuleren om hun verbondenheid met Brussel uit te dragen. De hashtag #proudtobebrussels werd een hit op sociale media en ondertussen hebben al 127 partners zich achter het idee geschaard. Onder meer Ancienne Belgique, Brussels Airlines, de Brusselse Kamer van Koophandel (BECI) en Metro werken mee. Zo moet onze hoofdstad weer een populaire reisbestemming worden, voor reizigers en voor alle Belgen. «Ons opzet is geslaagd wanneer ‘sprout to be Brussels' een lovemark wordt voor Brussel, net zoals the Big Apple dat is voor New York», aldus Jan De Brabanter van de BECI.

Julie Van Puyenbroeck

 

Foto Metro / T. Kostermans