Starbucks springt op eenhoorn-kar

De geruchten gingen al een tijdje de ronde, maar Starbucks bevestigt het nu ook. De bekende Amerikaanse koffieketen brengt een unicorn frappuccino op de markt.
door
Liesbeth
Leestijd 1 min.

De laatste maanden duiken er regelmatig trends op die gebaseerd zijn op eenhoorns. Denk maar aan de kleurrijke macarons, de opvallende eenhoorneyeliner of het eenhoornkapsel. En nu heeft ook Starbucks zich laten verleiden door de geliefde mythische viervoeter.

De koffiegigant lanceert een nieuw ijskoud drankje, dat unicorn frappuccino gedoopt werd. Het brouwsel is gemaakt van onder meer ijs, mangosiroop, slagroom en eetbare glittervlokken. Wanneer je van de creatie drinkt, verandert het bovendien van kleur: van blauw tot felroze.

Limited edition

Als je staat te trappelen om te proeven van de kleurrijke frappuccino, moeten we je enthousiasme jammer genoeg temperen. Het is enkel verkrijgbaar tot en met 23 april in winkels in de Verenigde Staten, Mexico en Canada.

Primeur

Starbucks is niet de eerste die op de proppen komt met een drankje gebaseerd op eenhoorns. The End uit New York ging lopen met de primeur. De koffiebar serveert al langer een unicorn latte, een mix van citroensap, honing, cayenne, gestoomde kokosmelk, gember, bosbessen en algen.