Vergeet FOMO, JOMO is de nieuwe hipsterfilosofie
Met dank aan hygge-hype, de hippe homewearcollecties en het aanbod aan flitsende series op Netflix is thuisblijven plots hip. Het is immers ecologisch, ontspannend én nog goedkoop ook. Wat wil een mens nog meer? Het was dus maar een kwestie van tijd voor thuisblijven' een hippere omschrijving zou krijgen. Met JOMO is dat dus officieel gebeurd.
Balans
We hebben onze smartphone niet zo hard nodig als we soms denken, schrijft journaliste Hayley Phelan in The New York Times. In haar stuk ijvert zij voor een goede balans tussen een druk sociaal leven en een innige relatie met je zetel om even te ontkoppelen. Het kan heel erg deugd doen om even offline te gaan en niet stil te staan bij alles wat de rest van de wereld intussen beleeft, aldus Phelan.
Ook bedrijven zouden inspelen op deze nieuwe trend. Zo verwijst Phelan naar Google-CEO Sundar Pichai, die recent nog een soort managementtool gelanceerd heeft om je appgebruik beter te monitoren en te controleren. Handig voor al wie zichzelf net iets te vaak al scrollend betrapt op Instagram.
Dagelijkse leven
De JOMO-filosofie heeft niet alleen betrekking het onze virtuele levens, ook in het gewone, dagdagelijkse leven kan je het toepassen. Wie op vrijdag zijn comfy kleding aantrekt, een maskertje opdoet en zich verder vooral niet veroert, heeft die levensfilosofie perfect onder de knie.