Victoria's Secret stopt met de bekende tv-lingerieshows

Victoria's Secret gaat geen lingerieshows voor televisie meer organiseren. Dat heeft de bedrijfsleiding aan het personeel van het lingeriemerk laten weten. Het gebeuren verloor de laatste jaren aan populariteit en het concept ervan is ook "achterhaald", klinkt het.
door
Xavier
Leestijd 1 min.

De tijd van de supermodellen in weinig verhullende ensembles en grote veren op hun rug is voorbij. Victoria's Secret, het bekende lingeriemerk, zal haar jaarlijks défilé op televisie niet meer organiseren. Dat staat in een e-mail die het personeel van het bedrijf onlangs ontving. Les Wexner, topman van het moederbedrijf L Brands, schrijft daarin dat de shows "achterhaald" zijn en dat het zal zoeken naar andere manier om de collectie voor te stellen.

AFP / T. A. Clary

Al 'angels' sinds 1995

"De modewereld verandert steeds. We moeten evolueren en veranderen om te groeien", klinkt het. "Voor de toekomst geloven we niet dat televisie de juiste vorm is. Vanaf 2019 richten we ons op het ontwikkelen van spannende en dynamische content in een nieuw soort evenement." De eerste Victoria's Secret-show dateert al van 1995. Sinds dan is het een traditie geworden dat de bekendste modellen in het event paraderen als 'angels'.

Maar de laatste jaren ondervind het bedrijf heel wat financiële moeilijkheden. In de Verenigde Staten werden al 53 winkels gesloten. Ook het imago van de show kreeg klappen na de opkomst van de #MeToo-beweging. De kritiek luidt dat het gebeuren te veel zou liggen op een heel specifieke schoonheidsideaal en vrouwen zou herleiden tot lustobjecten.