Vier merken die de markt zullen domineren
Volgens Goldman Sachs worden de grote reuzen in de businesswereld bedreigd door kleine detailhandelzaken. Slechts enkele megabrands zullen er in slagen om te blijven groeien en de markt te blijven domineren, aldus de investeringsbank. Na een analyse kwam Goldman Sachs tot de conclusie dat vier merken zich staande zullen kunnen houden. En omdat ze de millenials - mensen geboren tussen 1982 en 2001 en tevens de belangrijkste groep consumenten - kunnen blijven aantrekken, zullen ze zelfs alleen nog maar groeien in de toekomst.
Apple
Volgens Goldman Sachs is het techbedrijf (foto boven) de belangrijkste producent van smartphones, tablets en andere elektronica. "Millenials zijn bereid om Apple producten te kopen, en er zelfs een flink bedrag voor neer te leggen", klinkt het bij de bank. "Dat zal Apple alleen maar ten goede komen."
Disney
Disney is niet alleen op vlak van films een wereldspeler, maar ook op het gebied van spelletjes en games. Zeker sinds de filmstudie samen werkt met Hasbro om speelgoed te maken gebaseerd op Star Wars, Marven en Frozen.
Nike
Nike ondervindt stevige concurrentie van bedrijven zoals UnderArmour, Adidas en New Balance. Toch boert het Amerikaanse concern nog steeds goed, en dat is te wijten aan de innovatieve producten. Goldman Sachs geeft het voorbeeld van de lichte, minimalistische maar immens populaire Flyknit schoenen.
Lego
"Lego is meer dan gewoon speelgoed", beweert de bank. "Ouders kopel Lego omdat ze het gevoel hebben dat ze dan investeren in de ontwikkeling van hun kind." Kinderen kunnen zich immers zoet houden met de blokjes en bouwpakketten, wat goed is voor het creatief spelen, de motoriek en de cognitieve vaardigheden. En dankzij The Lego Movie, scoort het bedrijf ook goed in de entertainmentsector.