Zalando rondt voor het eerst de kaap van 50 miljoen actieve klanten
De online kledingwinkel Zalando heeft het voorbije kwartaal voor het eerst de grens van 50 miljoen actieve klanten overschreden. Dat betekent een groei van 8% in vergelijking met een jaar geleden, zo heeft het Duitse concern bekendgemaakt.
De kwartaalomzet van de onderneming is ook met 3% gegroeid, om uit te komen op 2,4 miljard euro. Maar tegelijkertijd ziet Zalando ook het nettoverlies toenemen: van 8,4 miljoen euro in het derde kwartaal van 2021 tot 35,4 miljoen euro het voorbije kwartaal.
«We zullen zorgvuldig door deze turbulente tijden blijven navigeren en doorgaan met maatregelen om de winstgevendheid te verbeteren», stelt Robert Gentz, topman van Zalando.
Onzeker
Het bedrijf handhaaft zijn verwachtingen voor heel 2022, al zullen de resultaten wellicht aan de onderzijde van de vooropgestelde marges uitkomen. Zalando merkt bovendien op dat het nog onzeker is hoe de consumentenbestedingen gaan uitpakken in het laatste kwartaal van dit jaar.