Zo verdienen Pitt, DiCaprio en De Niro elk 11 miljoen op 2 dagen

door
Roald
Leestijd 1 min.

Het is wellicht de duurste commercial aller tijden. Topregisseur Martin Scorsese maakt voor een casinogroep uit het Chinese Macau een reclamespot van maar liefst 70 miljoen dollar (60 miljoen euro) met de allergrootste Hollywoodsterren.

Je zou het kunnen zien als een vervolg van Martin Scorsese en Leonardo DiCaprio op de film The Wolf of Wall Street maar dan nog iets extravaganter. Robert De Niro, DiCaprio en Brad Pitt konden voor twee dagen werk elk maar liefst 13 miljoen dollar (11 miljoen euro) factureren. Zelfs naar Hollywoodnormen zijn dat astronomische bedragen. Naar verluidt heeft Pitt voor de opname even zijn huwelijksreis vorig jaar met Angelina Jolie onderbroken.

In de trailer die nu al is vrijgegeven laat Scorsese Caprio en De Niro vechten om dezelfde rol te mogen spelen in de spot terwijl Pitt lachend toekijkt. De commercial genaamd ‘De auditie' is geschreven door Terence Winter, dat is dezelfde scenarioschrijver die achter The Wolf of Wall Street en The Sopranos zit. Kosten noch moeite werden gespaard, het budget voor de spot wordt op 60 miljoen euro geraamd wat het de duurste commercial aller tijden maakt. Het budget overtreft meerder grote kaskrakers maar dat is eigenlijk een peulenschil in verhouding tot het totale kostenplaatje van ruim 2 miljard euro voor het casino-resort.

Scorsese heeft wat ervaring met exclusieve reclamespots. Eerder maakte hij al commercials voor Dolce & Gabbana, Chanel, en American Express