Zweedse modelabels veroveren ons land
Eerder dit jaar onthulde H&M Group dat het dit jaar nog een nieuw label uit de grond zou stampen: Arket. Met dit nieuwe premiummerk wil H&M ingaan tegen de snelheid van het modesysteem. In tegenstelling tot andere labels van de Zweedse groep zal er bij Arket dus geen trendgevoelige kledij in de rekken hangen.
Iets prijziger
Je vindt er wel simpele, tijdloze en kwaliteitsvolle stukken die dan ook iets hoer geprijsd zijn dan we van de groep gewend zijn. Voor een wollen trui moet je bijvoorbeeld 89 euro neertellen, de prijs van een degelijke winterjas schommelt rond de 250 euro. Naast de kledij van Arket zelf, zullen er eveneens stukken van andere merken te verkrijgen zijn. Na het shoppen kan je er trouwens ook genieten van een heerlijke kop koffie in het ingebouwde café.
Jong publiek
Monki, de tweede nieuwkomer van H&M, mikt eerder op een jong publiek. Het merk werd elf jaar geleden gelanceerd en heeft al winkels in Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland, maar de Belgische klanten konden enkel online shoppen. Gelukkig komt daar nu verandering in.
In november opent dit vrouwenlabel een nieuwe vestiging op de Meir in Antwerpen. De winkel heeft twee verdiepingen, een uitgebreide schoenenafdeling en een soort lounge met een oplaadstation voor je smartphone. Kwestie van je nieuwe aanwinsten meteen online te kunnen zwieren om je vriendenkring jaloers te maken.