Ontdek hoe McDonalds Starbucks achterna gaat: enkel drankjes bij nieuw concept CosMc’s
De Amerikaanse fastfoodketen McDonald’s lanceert CosMc’s, een nieuw kleinschalig drankenconcept. In die vestigingen zullen dranken zoals ‘churro frappés’ of ‘tropical spiceades’ te verkrijgen zijn, maar ook enkele voedingsproducten, zoals de ‘Egg McMuffin’ ontbijtsandwich. Een eerste locatie van het pilootproject opent deze maand nabij Chicago, negen andere volgend jaar in Texas.
De vestigingen van CosMc’s zullen onder meer beschikken over een drive-thru, om snelle bediening toe te laten. Het drankenmenu zal onder andere bestaan uit speciale limonades en thee, gemengde dranken en koffie, hetgeen volgens persagentschap Bloomberg veel gelijkenissen vertoont met keten Starbucks.
McDonald’s-topman Chris Kempczinski zei in een gesprek met investeerders dat ze niet te enthousiast moeten zijn over het nieuwe project, «gezien de kleine initiële voetafdruk». De speciale dranken die er aangeboden zullen worden zijn volgens de CEO te ingewikkeld om te maken voor een reguliere McDonald’s-vestiging.