HoYeon Jung: van filmdebuut tot ambassadrice van Louis Vuitton

Iedereen met een Netflix-account heeft de afgelopen tijd ongetwijfeld de serie ‘Squid Game’ voorbij zien komen. Daarin nemen 456 spelers het tegen elkaar op in een wedstrijd op leven en dood. Hoe luguber het onderwerp ook moge zijn, de Zuid-Koreaanse reeks is een enorm succes. We hadden het eerder al over de intussen beroemde koekjes en nu is het actrice HoYeon Jung die in de schijnwerpers staat.

door
Redactie Online
Leestijd 1 min.

Voor modeliefhebbers is HoYeon Jung geen nieuw gezicht. De Zuid-Koreaanse maakt al langer furore in modeland en liep shows voor onder andere Jacquemus, Chanel en Fendi. In 2017 werd ze zelfs uitgeroepen tot model van het jaar door Models.com. Op Instagram verzamelde ze zo 410.000 volgers - toch niet niks.

16 miljoen volgers

Maar het kan altijd beter. Sinds haar verschijning in ‘Squid Game’ werden die 410.000 volgers er namelijk een goede 16 miljoen. Een explosieve toename, zeker omdat HoYeon Jung in de reeks haar debuut maakte op het witte scherm. Eerder was ze weliswaar te zien in enkele videoclips, maar verder reikten haar acteerprestaties niet. Een goed begin is het halve werk en nu plukt HoYeon Jung ook de vruchten van haar succesvolle debuut. Modemerk Louis Vuitton heeft haar namelijk uitverkozen tot z’n nieuwste ambassadrice. «Ik was meteen verliefd op het talent en de fantastische persoonlijkheid van HoYeon», aldus creatief directeur Nicolas Ghesquière van Louis Vuitton op Instagram. De actrice ziet er alvast onherkenbaar uit op de aankondigingsfoto...